ראש עיריית ת"א הסית: "רק בשפיכות דמים"

נתי קאליש 7 Comment on ראש עיריית ת"א הסית: "רק בשפיכות דמים"

דברי הסתה חמורים של ראש עיריית תל אביב בהפגנה מול הכנסת: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים". השר לביטחון לאומי הגיב: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי", ח"כ בני גנץ כתב: "הקריאה של חולדאי מסוכנת"

רון חולדאי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסתה וההתפרעות של השמאל עולה שלב: לאחר ההתפרעות בוועדת החוקה בכנסת, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי באמירה מסיתה ומחרידה בהפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט מול בית המשפט העליון.

בריאיון שנתן לחדשות 13 אמר ראש העיר של תל אביב כי: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים, זו ההיסטוריה של העולם. מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראיים, אבל מדינות לא חוזרות בחזרה מדיקטטורה, אלא בשפיכות דמים".

"את הפוליטיקאים לא מעניין התחינה של הנשיא. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל – צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים" הוסיף ראש העיר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להסתה החמורה וכתב: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה אמר בעקבות ההתבטאויות החריפות: "מחאות והפגנות הנעשות על פי חוק הינם כלי חשוב ונחוץ בדמוקרטיה, יחד עם זאת, אין מקום להסתה לאלימות ובוודאי לא על ידי מנהיגי ציבור. אני נחרד מרמת השיח אליה הדרדרנו במדינת ישראל בשבועות האחרונים הכוללת קריאות לשפיכות דמים דבר שלא יעלה על הדעת. על כולנו מוטלת החובה לנהוג בזהירות ואחריות, ללמוד מההיסטוריה הלא רחוקה לאן שיח אלים עלול להוביל חלילה".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר על ההסתה של ראש עיריית ת"א: "מזל שחולדאי כבר לא טייס, ולא יוכל להפציץ את ילדי בני ברק המסכנים את הדמוקרטיה".

לא רק מימין גינו את דבריו החמורים של חולדאי. יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ כתב: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה – פוגעת במאבק הצודק".



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    פלא שעד עכשיו לא הספיק חולדאי לקפוץ על העגלה של "בעלי המוסר" כביכול…

  2. 5

    ראיתם פרצוף של אוכל כלבים
    מגעיל וזה ראש עיר במדינת היהודים

    1. רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני…
      וד"ל

    2. רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני וד"ל

  3. 4

    לזרוק את החולדה לכלא !!